تبلیغات
وبلاگ بهداشت و تغذیه - یك مشت بادام ،یك خروار ارزش غذایی
 یك مشت بادام ،یك خروار ارزش غذایی ... تخصصی ,

28 'گرم بادام یك منبع  عالی از ویتامین E و منیزیم و یك منبع خوب از پروتئین  و فیبر است و دارای پتاسیم ،كلسیم ،فسفر،آهن و اسید چرب تك غیر اشباع می باشد (البته به این مقدار بادام نمیتوان كلیه نیازهای روزانه یك فرد را تامین كرد  .

با خوردن یك مشت بادام در روز می توان مقداری از مواد مغذی اساسی مانند فیبر ،پروتئین و ویتامین E را تامین كرد .

نقش ویتامین هاو مواد مغذی موجود در بادام

ویتامین E آنتی اكسیدان مهمی است كه در حفظ سلول ها ازآسیبهای روزانه نقش دارد و منیزیم نیز به فعالیت

سلولهای عصبی ،عضلانی و نیز استحكام استخوان ها كمك می كند.فیبر برای سلامتی دستگاه گوارش و همچنین به طور غیرمستقیم برای سلامت قلب اهمیت دارد .پروتئین ها بلوك ساختاری مهمی برای استخوان ها

،عضلات،مو،ناخن،پوست هستند و در ترمیم بافت های بدن دخالت دارند.اسیدهای چرب تك غیر اشباع موجود در بادام ،جز و چربی های طبیعی خوب می باشند كه به تقلیل كلسترول خون و به تبع آن سلامت قلب می كنند.

بادام نقش مهمی در اتخاذ یك رویه سالم غذایی ایفا می كند.پیروی از یك برنامه غذایی متشكل بادام،جو،گوشت های بدون چربی و ماهی ها در كاهش كلسترول بد(LDLو سلامت قلب نقش دارد بیمارانی كه به طور كنترل شده از این برنامه غذایی استفاده می كردند20 درصد كاهش كلسترول مشاهده شد.

 

نقش موثر بادام در كنترل میزان قند خون و نیز میزان انسولین كه اغلب با احساس گرسنگی مرتبط است،به نظر میرسدفیبر و پروتئین بادام باعث می شوند افراد دیرتر احساس گرسنگی كنند.آنچه ممكن است باعث پرسش شود،میزان بادامی است كه بهتر است در روز خورده شود.معمولا توصیه می شود یك مشت بادام (تقریبا معادال با 23 عدد یا یك چهارم فنجان یا 28 گرم خورده شود .بهتر است به یاد داشته باشد كه میوه ها  ،سبزی ها ،غلات كامل و شیر و فراورده های لبنی كم چرب از اجزای یك برنامه غذایی مناسب محسوب می شوند.مصرف بادام هم به مقدار متعادل ،رژیم غذای راا تكمیل می نماید،ولی مصرف فراوان آن و یا عدم مصرف كافی مواد غذایی میتواند  به سلامت لطمه وارد كند.


نوشته شده توسط مهسا بانو دانشجوی علوم بهداشتی در تغذیه در یکشنبه 25 مرداد 1388 و ساعت 05:06 ب.ظ
 نوشته های پیشین
:: خوردن آب لیمو ترش و دارچین به همراه چای مفید است:: انگور بخورید،پیر نشوید:: خوراک سوسیس و اسفناج:: کلسترول خوب و بد چیست؟:: میلک شیر عسل:: راه پیشگیری ازبیماری چشم:: کوفته ی جنوبی:: یك مشت بادام ،یك خروار ارزش غذایی:: میوه های سلامتی بخش:: فشار خون:: بیماری های گوش:: غذاهایی برای بهتر دیدن و شنیدن:: رفع نفخ و قولنج:: کیک بستنی:: جلوگیری از تشکیل خطوط روی شکم و بدن در زمان بارداری
+ خوردن آب لیمو ترش و دارچین به همراه چای مفید است
+ انگور بخورید،پیر نشوید
+ خوراک سوسیس و اسفناج
+ کلسترول خوب و بد چیست؟
+ میلک شیر عسل
+ راه پیشگیری ازبیماری چشم
+ کوفته ی جنوبی
+ یك مشت بادام ،یك خروار ارزش غذایی
+ میوه های سلامتی بخش
+ فشار خون
+ بیماری های گوش
+ غذاهایی برای بهتر دیدن و شنیدن
+ رفع نفخ و قولنج
+ کیک بستنی
+ جلوگیری از تشکیل خطوط روی شکم و بدن در زمان بارداری

صفحات :