تبلیغات
وبلاگ بهداشت و تغذیه - آش رشته
 آش رشته ... عمومی ,

آش رشته

مواد لازم
رشته آش: یک بسته یک کیلویی
نخود:150 گرم
لوبیا چیتی :150 گرم
عدس سبز :150 گرم
عدس سبز:150 گرم
آرد: 3 قاشق غذاخوری
نمک وفلفل :به مقدار کافی
سبزی آَش : 2 کیلو (تره،جعفری،اسفناج ،گشنیز،و کمی شوید)
پیاز : 3 عد بزرگ
سیر :یک بوته
کشک غلیظ :نیم کیلو یا یک شیشه
نعنا خشک:3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:
ابتدا حبوبات را از شب قبل خیس می کنیم .سپس داخل ظرف بزرگی حبوبات را ریخته و به مقدار کافی آب را اضاف می کنیم تا بپزد.
سبزی آش را تمیز کرده و خوب میشویم و درصافی می ریزیم تا آب آن گرفته شود و سپس آن را خرد می کنیم.
سیر را پوست کنده و حبه حبه می کنیم. سپس آن را کوبیده و یا از رنده رد می کنیم.بعد از پخته شدن حبوبات سبزی را درداخل ظرف می ریزیم.
اگرآب آن کم بود مقداری آب به آن اضافه می کنیم و می گذاریم تا سبزی به خوب پخته شود .بعد ازپخته شدن سبزی ها زرد چوبه و فلفل ونمک و رشته
 را به آن اضافه می کنیم و ملایم به هم می زنیم تا رشته خرد وله نشود.آرد را درمقداری کمی آب سرد حل کرده و به آش اضافه می کنیم تا لعاب دار وغلیظ شود.
پیازها را خرد کرده و درمقداری زیادی روغن سرخ می کنیم تا طلایی رنگ شود. سپس سیر له شده را به آن اضافه می کنیم و خوب تفت میدهیم
 و کمی نعنا خشک روی پیازهای سرخ شده می ریزیم و آن را کمی حرارت میدهیم .بعد از آماده شدن آَش رشته می توان آن را درظرفی گود ریخته و
با کشک و پیاز داغ تزیین کرد.(در صورت تمایل می توانید از سرکه به جای کشک استفاده کنید.)


نوشته شده توسط مهسا بانو دانشجوی علوم بهداشتی در تغذیه در یکشنبه 24 شهریور 1387 و ساعت 07:09 ق.ظ
 نوشته های پیشین
:: خوردن آب لیمو ترش و دارچین به همراه چای مفید است:: انگور بخورید،پیر نشوید:: خوراک سوسیس و اسفناج:: کلسترول خوب و بد چیست؟:: میلک شیر عسل:: راه پیشگیری ازبیماری چشم:: کوفته ی جنوبی:: یك مشت بادام ،یك خروار ارزش غذایی:: میوه های سلامتی بخش:: فشار خون:: بیماری های گوش:: غذاهایی برای بهتر دیدن و شنیدن:: رفع نفخ و قولنج:: کیک بستنی:: جلوگیری از تشکیل خطوط روی شکم و بدن در زمان بارداری
+ خوردن آب لیمو ترش و دارچین به همراه چای مفید است
+ انگور بخورید،پیر نشوید
+ خوراک سوسیس و اسفناج
+ کلسترول خوب و بد چیست؟
+ میلک شیر عسل
+ راه پیشگیری ازبیماری چشم
+ کوفته ی جنوبی
+ یك مشت بادام ،یك خروار ارزش غذایی
+ میوه های سلامتی بخش
+ فشار خون
+ بیماری های گوش
+ غذاهایی برای بهتر دیدن و شنیدن
+ رفع نفخ و قولنج
+ کیک بستنی
+ جلوگیری از تشکیل خطوط روی شکم و بدن در زمان بارداری

صفحات :